Register domain name melalui blogger

.

Ada cara yang paling mudah dan murah jika anda ingin menukar domain name anda dari siteanda.blogspot.com kepada www.siteanda.com,.net,.org dan sewaktu dengannya.Hanya perlu daftar dan bayar(usd10=rm33) untuk domain name sahaje, hosting adalah percuma.Jika anda memilih mendaftar melalui platform blogger(blogspot),DNS(domain name system)setting akan diconfigurasi secara automatik.Anda perlu menunggu sekurang-kurangnya 3 hari untuk mengakses ke blog anda dengan domain name yang baru.Dalam tempoh itu anda boleh juga akses ke blog anda dengan menggunakan URL blogspot.com lama anda.

Nah senang bukan,tidak payah memikirkan bayaran untuk hosting services.Semuanya berjalan secara automatik.Jika sekiranya anda telah daftar domain name di hosting servicer lain, atau yg percuma seperti co.cc, tetapi inginkan hosting percuma diblogspot, ianya masih boleh dilakukan.Ini akan penulis terangkan pada post yang lain.Okla.., tak perlu memikirkan sangat.Lihat dan tonton video dibawah ini dan anda boleh praktikkan untuk mendaftar domain name tanpa perlu memikirkan tentang hosting servicers.

Mungkin artikel dibawah yang sedang anda cari



0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Komenlah sesuka hati anda kerana tuan empunya blog ini buta hati dan buta perasaan tetapi tidak buta mata.

 

Pelawat

free counters
BlogInfoTips

Pengikut

Recent Comments

Powered by Deenoh

© Copyright 2007-2009. Blog tutorial . All rightsreserved | Bloginfotips.com is proudly powered by Blogger.com | Template redesign by Deenoh