Pasang loading bergambar

.

"Pasang loading bergambar" adalah icon atau gambar yang muncul apabila sebuah site/blog sedang dalam proses loading.Kiranya anda biasa bermain ps2 atau ps3 akan kelihatan teks 'loading..' sebelum anda dapat bermain console tersebut.Tips ini hanya untuk yang berminat saje..Jika berminat klik baca selanjutnya..

Anda boleh layari dua website ini.Selain itu kita dapat juga mengatur warna, ukuran animasi, kecepatan animasi dan pengaturan warna latar dengan mode transparan. Hasil akhir animasi akan tersimpan dalam format gif.Ada beberapa pilihan animasi yang bisa kita gunakan diantaranya 3D, Rectangular, Circular dan Horizontal pada Preloader dan pilihan Circle pada Ajaxload.


Apa gunanya animasi loading ini?Beberapa layanan web 2.0 yang berteknologi flash selalu menampilkan image loading ini semasa menunggu halaman sampai tampil semuanya. Pada dasarnya, status loading ini sebagai informasi bahwa aplikasi yang ditampilkan sedang berjalan atau masih dalam proses.

Jadi bagaimana dengan tutorialnya.Jika anda berminat untuk memasang diblog anda,berikan permintaan di kotak comment dibawah.Jika tiada sebarang permintaan, penulis andaikan tiada yang berminat.Demo

Mungkin artikel dibawah yang sedang anda cari



6 comments:

Tanpa Nama berkata...

sy berminat! mmg smart la

admin berkata...

x-pro:tunggu;)]

Tanpa Nama berkata...

hoho tq bro..klu dh wat post, alert sy ye

StefenshaW berkata...

sye berminat

Nazyrah berkata...

ooohh permintaan saya,
buatlah shoutbox biar sng :)

CikLieYzaOnline berkata...

dino..
buatla shoutmix...
heeeee

:)) ;)) ;;) :D ;) :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Komenlah sesuka hati anda kerana tuan empunya blog ini buta hati dan buta perasaan tetapi tidak buta mata.

 

Pelawat

free counters
BlogInfoTips

Pengikut

Recent Comments

Powered by Deenoh

© Copyright 2007-2009. Blog tutorial . All rightsreserved | Bloginfotips.com is proudly powered by Blogger.com | Template redesign by Deenoh